Sõida rattaga sagedamine, nii elad kauem. Rattasõit tööle ja tagasi pikendab tunduvalt eluiga. WHO väidab oma uuringus, et kolmest tunnist rattasõidust nädalas piisab, et vähendada suremust 40 protseni, kirjutab sund.nu.
Ühiskonna kulud haigustele, mis on seotud vähese füüsilise liikumisega, on väga kõrged. Rattaga sõitmine on üks lihtne retsept enda tervena tundmiseks. Rahva tervis on halvenenud paralleelselt mootorsõidukite soetamise kasvuga, inimesed on muutunud rohkem autodest sõltuvaks. Varem saadi piisavalt füüsilist aktiivsust juba erinevate kohtade vahel liikumisel. Nüüd lükkub igapäevane liikumine aga vabasse aega.
WHOs tervisemajanduse mudel baseerus Kopenhagenis tehtud uurimusel, mis tõi välja rattasõidu eelised võrreldes teiste füüsiliste tegevustega. Uuring näitas, et füüsiliselt aktiivsete inimeste suremus oli madalam ning eriti oli märgata seda rattaga sõitjate puhul. Ratast igapäevase sõiduvahendina kasutavad inimesed sõitsid rattaga keskmiselt 3 tundi nädalas, sõites ühes suunas keskmiselt 20 minutit.
Eriti oluline on tekitada lastes harjumus rattaga liikuda ning vanemad peaksid last autoga kooli sõidutamise asemel hoopis teekonna koos rattaga ette võtma, sest koolide ümbruse liiklusskeemid ei ole ehitatud nii suurt hulka autodega transportivaid lapsevanemaid arvestades, mis suurendab kooli ümbruse liiklusohtlikke olukordi. Lapsed ei õpi vanematelt, kuidas liikluses liigelda ning laste tervis seoses istuva eluviisiga halveneb igal aastal.
Jalgratta leiutaja Leonardo da Vinci joonistas väidetavalt juba aastal 1500 sõiduvahendi, mis liigub kahel rattal, millele saab hoogu teha ning seejärel peale istuda. Tema joonis oli oma aja kohta liiga keeruline ning selle ehitamisega ei saadud hakkama. Kulus ligi 300 aastat, enne kui metallist kaherattalist hakati masstootma. 1888. aastal tehti õhuga täidetud rattad ning 1890ndate aastate teisel poolel sai meie praegu kasutatav ratas valmis arendatud.
Pärast jalgratta leiutamist ning laiadesse massidesse minemist sai sellest kõige levinum transpordivahend. Autode levikuga selle kasutamine aga vähenes. Kuid ratas on endiselt oluline transpordi- ja treeningvahend nii lastele kui ka täiskasvanutele.